Warehouse 13 (2009-2014)

SyFy Channel chiar își consideră spectatorii atât de tâmpiți?

Ce pot să vă spun? Am simțit nevoia să mă iau de Warehouse 13 după ce am avut ocazia să văd, accidental, primul sezon. Îmi pare rău, dar cine zmăul scrie astfel de rebuturi?

Intriga e simplă. Doi dintre cei mai tonți bodyguarzi ai președintelui sunt trimiși să păzească un depozit aflat în mijlocul deșertului. Chestia e că depozitu-i tixit cu toate secretele și obiectele paranormale ale Americii, majoritatea părând inventate miraculos de oameni de știință din Epoca victoriană, care cumva au reușit să-și păstreze invențiile secrete. Fiecare episod e la fel, conținând niște evenimente aleatorii ce urmează aceeași rețetă. Idioții umblă brambura într-un depozit plin cu lucruri periculoase. Zișii idioți comit o idioțenie și un lucru periculos amenință să pună capăt lumii. Idioții își petrec restul episodului făcând chestii idioate, în încercarea de a preveni dezastrul iminent. Cam asta-i tot, și ca să fiu sincer, asta ar fi ok. Dacă scenariul, intriga, jocul actorilor, cadrul, montajul, efectele speciale șamd ar fi măcar acceptabile. Problema e că sunt jalnice. De fapt, e o tâmpenie, și iată de ce:

1. De ce dumnezeu ar lăsa guvernul SUA un depozit secret, plin cu lucruri secrete și periculoase, în mâna unui tehnician suspect de incompetență și a doi bodyguarzi împiedicați? Nu doar că tehnicianul este evident iresponsabil, lăsând lucrurile să o ia razna cel puțin o dată pe săptămână, dar pare și să aibă o atitudine de „Hmm, iar am trecut pe lângă Armageddon”. Ceea ce-i destul de supărător.

2. Care-i faza cu tehnologia din Epoca victoriană? Oamenii ăștia sunt cei mai mari hipsteri din lume, sau ce? Folosesc un dispozitiv video de comunicare construit aparent de Philo Farnsworth după ce-a inventat televizorul. În primul rând, de ce ai utiliza un fel de skype vechi de 70 de ani când ai un iPhone în buzunar, și doi, ce rețea folosește aparatul ăla? Este dincolo de prostie.

3. E clar că cele două gărzi prezidențiale trimise să protejeze lumea de Depozitul 13 sunt complet afone atât într-ale paranormalului cât și în tot ce ține de antrenamentul serviciile secrete. Ea are ifose și e iritabilă. El e un neghiob care o dă de gard cel puțin de două ori pe episod. Dacă asta-i tot ce au putut scoate din mânecă Statele Unite și consolidate ale Americii pentru a-și proteja secretele, atunci e un miracol că talibanii nu le-au furat încă tehnologia extraterestră.

Și sunt multe, multe alte motive pentru a nu urmări acest nonsens. Ca fan al genului, sunt tolerant chiar și cu producțiile SF mai rigide. Dar mă aștept ca în spatele lor să fie un dram de inteligență. Ori muntele ăsta de gunoi duce o lipsă acută de inteligență la toate nivelurile. Dacă ar fi 1990 și aș avea din nou 10 ani, s-ar putea să-mi valideze câteva așteptări, dar numai pentru că mai sunt 10 ani până o să apară Matrix. Warehouse 13 este depășit și, până la urmă, o aroganță. Chiar crede SyFy Channel că abonații lui sunt atât de proști? E o insultă să crezi că spectatorii vor aprecia acest conținut.

Textul de mai sus este o traducere a recenziei făcută de rockitpoh pe IMDb la serialul Warehouse 13. Am publicat-o pentru că m-am gândit că nu mi-ar strica să învăț câteva elemente de engleză, traducând. Și pentru că din cele 5 sezoane pe care le are, eu n-am reușit să termin nici măcar episodul pilot, într-atât de prost este. Ce pot să vă spun? Sper ca The X-Files, cu care unii l-au asociat, să nu-i semene.

14 Replies to “Warehouse 13 (2009-2014)”

  1. Eu n-am inteles daca Warenhouse 13 a fost vorba de un pamflet la adresa filmelor de actiune sau…pur si simplu o bataie de joc la adresa eventualilor privitori insa…acea nota IMDb 7.6…m-a facut sa cred ca ai oarece dreptate atunci cand spui “Chiar crede SyFy Channel că abonații lui sunt atât de proști? ” . Adica acel ” SUN Records ” ala { desii acolo aveai parte si de oarece cultura muzicala din istoria muzicala americana } a avut parte de-o nota IMDb…infinit mai mica si…chiar ma-ntreb : pentru ce ??? De fapt , care-i modalitatea de atribuire a acestor notatii ??? Poate sti matale cate ceva si , ti-asi fi recunoscator daca mi-ai lumina nestiinta . Respect !

  2. Păi știu: fiecare utilizator care are cont pe IMDb poate acorda o notă, de la 1 la 10, oricărui film. Nota afișată e media notelor acordate de utilizatori. O notă mare înseamnă că filmul a plăcut mai multor oameni.

    Warenhouse 13 nu se vrea un pamflet, ci un serial pe bune. Doar că nu-i prea iese.

  3. Offtopic inspirat de comentariul lui Marian, cu pamfletul la adresa filmelor de acțiune: ați văzut Tropic Thunder? Pentru mine e una dintre cele mai tari comedii văzute.

  4. Eu nu l-am văzut. De aici era secvența aia cu „echipa de comando” ce se afla într-o cameră și lupta cu armata? În care la unul se aruncă pe grenadă?

  5. Nu, aia cu grenada e dintr-alt film. Tropic Thunder e produs de Ben Stiller, cu Ben Stiller în rol principal. Joacă și Tom Cruise și Robert Downey Jr, ambii sunt de nerecunoscut.

  6. Pe Ben Stiller l-am văzut în There’s Something About Mary și Duplex. A fost așa și-așa în primul, în al doilea nu mai rețin. Restul sună interesant.

  7. Warehouse 13 este o comedie. Elementele SF sunt doar pretext, magia este la fel de prezentă ca și SF-ul, nu are pretenții de film profund, este doar o comedie care te destinde – dacă îți calibrezi corect așteptările.

    Mie mi-a plăcut și l-am urmărit în întregime.

  8. Nu cumva îl interpretezi tu într-o notă specială? Că pe IMDb e trecut la categoriile dramă, mister și SF.

    Mie primul episod nu mi-a dat impresia că s-ar vrea comedie. Iar la realism stă foarte prost. Mă rog, înțeleg că depozitul ăla e mai mult un pretext, dar dacă tot îl faci, fă-l cât de cât credibil.

    Și cum nu mi-au plăcut nici actorii, și am o grămadă de alte seriale în lista de așteptare, i-am zis pas.

  9. Păi vezi că am mai recenzat câteva filme și seriale care nu mi-au plăcut, și poate găsești printre ele ceva ce n-ai văzut! 😀

    Dar acum serios: eu am adus argumente în sprijinul criticii. Adică, mă rog, sunt de acord cu argumentele expuse de cel pe care l-am tradus. La un film sau serial care nu se vrea comedie, pamflet etc, mă aștept la realism. Prin realism înțeleg următorul lucru: poți să îmi dai și SF, sau poveste, sau fantezie, dar odată ce-ți accept premizele, deci în cadrul fantastic sau SF sau cum o fi creat de tine, sunt credibile acțiunile personajelor? Reacțiile lor? Dialogurile lor? Dacă da, filmul e bun. Dacă nu, nu.

    Warehouse 13 îmi propune premiza unor obiecte paranormale dosite de guvernul SUA. Ăsta e punctul de plecare, și nu se vrea a fi comedie. Bun. Îl accept. Suntem în contextul în care există acel depozit cu foarte multe artefacte supranaturale. În acest context și în lumea noastră normală (că serialul nu-mi propune o altă lume, ca The Lord of the Rings), e credibil ca guvernul SUA, fiind în posesia acelor artefacte, să le lase pe mână ăluia, fără niște cercetători sau specialiști care să le studieze, fără pază, fără nimic? Păi nu e. E credibil ca în primul episod din serial ăla să pătrundă în muzeu și să-l neutralizeze pe un paznic pentru a recupera acel artefact? Păi iar nu e, că n-are abilități de James Bond. E credibil ca într-o situație de criză, în care președintele e amenințat, același supraveghetor de depozit să dea nas în nas cu Pete, care era în echipa de securitate a președintelui, iar Pete aproape că să-l roage frumos să lase arma aia ciudată jos, ăsta să zică „Pare’ rău dar nu pot”, după care să-l neutralizeze pe bodyguard? E credibil dialogul ăla lent și calm de câteva secunde dintre ei? Păi e strigător la cer că nu!! În orice context similar din lumea reală, cu președintele amenințat și muzeul în criză, Pete ar fi tras în el din prima sau cel mult după o somație scurtă, n-ar fi stat la povești și așteptat să fie scurtcircuitat cu fazerul ăla. Adică, ca s-o scurtez: producătorii îmi cer să înghit o serie de chestii care sunt trase de păr sau total incredibile în cadrul creat de ei. Nu se poate, bre, așa ceva! Nu așa discută doi agenți speciali din lumea reală, nu așa se produc întâlnirile la nivelul ăla, nu așa nimic! Deci, eu am argumente când spun că serialul e slab.

    Uită-te la The Wire. 😉

  10. Just saying, wikipedia numește serialul “dramatic comedy”.
    “Executive-produced by Jack Kenny and David Simkins, the dramatic comedy from Universal Media Studios is said to have borrowed much from the American-Canadian horror television series Friday the 13th: The Series (1987–90), and has been described as “part The X-Files, part Raiders of the Lost Ark and part Moonlighting.”
    https://en.wikipedia.org/wiki/Warehouse_13

  11. Bre, posibil. Eu n-am văzut decât o bună parte din episodul pilot, la care nici măcar n-am zâmbit. L-or fi făcut comedie când au văzut că altă șansă n-au! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *